1. یک قلم مو یا غلتک رنگ انتخاب کنید. برای به دست آوردن رنگ با کیفیت روی پلی وود، باید برس یا غلطک با کیفیت بخرید. شما می توانید قلم مو یا غلتک را از ابزار فروش ها تهیه نمایید. قلم مو یا غلتکی را انتخاب کنید که برای رنگ کردن یک سطح صاف ساخته شده و با نوع رنگ و آستری که خریداری کرده اید سازگار باشد.

اگر از اسپری رنگ برای پروژه خود استفاده می کنید، نیازی به برس یا غلتک نخواهید داشت.
اینکه یک برس یا غلتک بگیرید به ترجیح شما بستگی دارد. اگر قصد دارید یک سطح بزرگ را رنگ کنید، غلتک به خوبی کار می کند زیرا می توانید سطح بزرگتر را سریعتر بپوشانید. اگر نیاز به نقاشی دقیق دارید، یک قلم مو معمولاً بهتر از یک غلتک کار می کند.
برای برخی از کارهای رنگ آمیزی هم غلتک و هم قلم مو می خواهید. غلتک می تواند منطقه بزرگتر را رنگ کند و قلم مو می تواند برای پر کردن لبه ها استفاده شود.

۲) در صورت لزوم پرکننده سوراخ بخرید. اگر پلی وود شما عیوبی روی سطح خود دارد که نمی توان آنها را سمباده زد، ممکن است لازم باشد آنها را با پرکننده سوراخ پر کنید.

. این یک محصول چکش خوار است که با یک چاقوی بتونه در سوراخ ها صاف می شود و پس از خشک شدن صاف می شود. مطمئن شوید که محصولی تهیه کنید که بگوید می‌توان آن را روی سطوحی که رنگ می‌شوند استفاده کرد، اگرچه بیشتر پرکننده‌های سوراخ با رنگ سازگار هستند.

۳) قسمت هایی را که نمی خواهید رنگ آمیزی شده یا پوشیده از گرد و غبار باشد، بپوشانید. اگر در حال رنگ آمیزی پلی وود در داخل خانه هستید، باید قسمت هایی را که ممکن است به طور تصادفی رنگ یا گرد و غبار روی آن ها وارد شود را بپوشانید.

از ترکیبی از نوار نقاش، ورقه های پلاستیکی و پارچه برای محافظت از اطراف پروژه خود استفاده کنید.
به عنوان مثال، اگر از اسپری رنگ استفاده می کنید، قسمت هایی را با ورقه های پلاستیکی بپوشانید که ممکن است پاشیده شوند.
اگر قسمت های کوچکی وجود دارد که ممکن است به طور تصادفی رنگ شود، از نوار نقاش برای محافظت از آنها استفاده کنید.

۴) هر سوراخی را پر کنید. قبل از سنباده زدن پلی ودد، سوراخ هایی را که باعث ناقص شدن سطح تمام شده می شود، پر کنید. به دنبال سوراخ های واضح برای پر کردن باشید، اما همچنین سطح چوب را برای سوراخ های کوچکی که می توان پر کرد، احساس کنید. اینها ممکن است به وضوح روی سطح رنگ نشده پلی وود نشان داده نشوند، اما به احتمال زیاد پس از رنگ آمیزی چوب قابل توجه خواهند بود.


دستورالعمل های روی بسته بندی پرکننده چوب را دنبال کنید. به طور معمول پرکننده چوب نیاز دارد که آن را با یک چاقوی بتونه بمالید و سپس اجازه دهید قبل از سنباده زدن آن خشک شود.
شرایطی وجود دارد که نیازی به پر کردن سوراخ ها و عیوب پلی وود خود ندارید. اگر علاقه ای به داشتن سطحی واقعا صاف ندارید، از پرکننده صرف نظر کنید. رنگ همچنان به یک تکه پلی وود ناقص می چسبد، محصول نهایی به همان اندازه صاف نخواهد بود.

۵)پلی وود را سنباده بزنید. اگر می خواهید بعد از رنگ آمیزی سطح صافی داشته باشید، قبل از شروع رنگ آمیزی تخته سه لا را کاملا سمباده بزنید. اگر سطحی که با آن شروع می کنید ناصاف است، با یک کاغذ سنباده زبرتر مانند ۱۰۰ گریت شروع کنید. این عیوب بزرگ را از بین می برد. سپس کاغذ ماسه خود را با رنده ریز ۱۸۰ یا ۲۲۰ تغییر دهید تا سطح کلی صاف ترین سطح ممکن را داشته باشد. اگر تخته سه لا از قبل نسبتا صاف است، می توانید به سادگی از کاغذ سنباده ریز استفاده کنید.


از آنجایی که پلی وود  از چندین لایه نازک چوب ساخته شده است، ممکن است سنباده بسیار طولانی یا سفت شود و به لایه پایینی چوب نفوذ کند. هنگام سمباده زدن احتیاط کنید و هنگام برداشتن مقدار زیادی از سطح احتیاط کنید.
اگر علاقه ای به داشتن محصولی صاف و تمام شده ندارید، نیازی به سمباده زدن تخته سه لا تا زمانی که کاملاً صاف شود ندارید.

۶) لبه ها را با پرایمر رنگ کنید. اگر کف یا سطح دیگری را که نیاز به کار دقیق روی لبه ها دارد رنگ می کنید، از قلم مو برای آن قسمت ها استفاده کنید. یک برس رنگ کنترل و جزئیات بیشتری را نسبت به غلتک یا سمپاش به شما می دهد.


رنگ آمیزی لبه های دقیق را می توان با یک قلم مو ثابت انجام داد، اما ممکن است بخواهید لبه ها را نیز بچسبانید تا از مرتب بودن کار خود مطمئن شوید. پس از پرکاری، نوار را در جای خود بگذارید تا برای پوشش های پایانی خود نیز استفاده شود.
۷)سطح را با استفاده از ضربات صاف و همپوشانی آماده کنید. پرایمینگ پلی وود به آب بندی سطح کمک می کند و اطمینان می دهد که رنگ به خوبی به پلی وود می چسبد. تمام سطح را با آستر رنگ کنید و مطمئن شوید که تمام قسمت ها به طور یکنواخت پوشیده شده است.


بهترین راه برای اطمینان از پوشش کامل بدون توجه به ابزاری که استفاده می‌کنید، انجام حرکات طولانی و حتی با هم هستند. اساساً با قلم مو، سمپاش یا غلتک به طور مکرر یک “w” بسازید، به طوری که ضربه ها روی یکدیگر همپوشانی داشته باشند. این کار لبه های هر ضربه را یکنواخت می کند، که تمایل به جمع آوری رنگ بیشتری دارد.
حتماً دستورالعمل‌های پرایمری را که استفاده می‌کنید دنبال کنید. دستورالعمل ها معمولاً شامل دمایی است که رنگ باید در آن اعمال شود و چه مدت باید قبل از اضافه کردن لایه های رنگ روی آن، اجازه دهید خشک شود.

گذاشتن یک نظر