از پلی ودد می توان برای دادن ظاهری براق و بدون درز به مبلمان و کابینت استفاده کرد. ساده ترین راه برای خم کردن پلی ودد در خانه، استفاده از گیره ها و قالب ساخته شده از تخته فیبر با چگالی متوسط یا استفاده از تسمه ضامن دار است. برای یک خم قوی تر و محکم تر، ممکن است بخواهید چندین تکه پلی ودد را به هم بچسبانید تا قطعه ای که خم می کنید ضخیم تر باشد. از هر روشی که استفاده می کنید، مهم است که به پلی ودد زمان کافی برای خم شدن بدهید.

  1. خم کردن پلی ودد  با  استفاده از ام دی اف

یک فرم از MDF ایجاد کنید. با مداد شکل منحنی را که می خواهید پلی ودد را به آن خم کنید روی یک تکه ام دی اف بکشید. شکل را با استفاده از اره نواری برش دهید. شکل را روی ام دی اف بیشتری بکشید و لایه های بیشتری را برای فرم برش دهید.

شما لایه های کافی می خواهید که ارتفاع فرم تقریباً به اندازه عرض پلی ودد باشد که می خواهید خم کنید. لایه های ام دی اف را به هم بچسبانید تا فرم کامل شود.

۲. پلی ودد  را با استفاده از گیره های میله ای به ام دی اف بچسبانید. تکه پلی ودد را در کنار سمت منحنی ام دی اف قرار دهید. یک سر گیره میله ای را در سمت دور قالب قرار دهید و سر دیگر گیره را روی قسمت بیرونی پلی ودد درست در مقابل آن قرار دهید.

دسته را روی گیره در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا پلی ودد در جای خود در برابر ام دی اف  محکم شود. به افزودن گیره به پلی ودد ادامه دهید تا زمانی که در امتداد سمت منحنی شکل کاملاً بسته شود.
اطمینان حاصل کنید که انتها و وسط پلی ودد را که خم می کنید محکم کنید.
اگر بین پلی ودد و سمت منحنی شکل شکاف می بینید، یک گیره روی آنها محکم کنید.

۳. پلی ودد را ۲۴ ساعت به شکل فشرده بگذارید.

این به پلی ودد زمان کافی می دهد تا تحت فشار گیره ها خم شود. در این مرحله عجله نکنید. اگر گیره ها را زود جدا کنید، ممکن است پلی ودد منحنی خود را حفظ نکند.

گذاشتن یک نظر