پلی ودد یک مصالح ساختمانی همه کاره است، اما فضای زیادی را اشغال می کند و اگر به درستی آن را نگهداری نکنید، می تواند پیچ و تاب بخورد. اگر فضای کافی دارید، بهتر است پلی ودد را به صورت افقی نگهداری کنید. خوشبختانه، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید پلی ودد را درانباری یا پارکینگ خود نگهداری کنید.

نگهداری افقی از پلی ودد

۱.۲ در ۲.۴ متراز کف انباری یا پارکینگ خود را جدا کنید. برای محافظت از ورق های پلی ودد، بهترین راه  صاف قرار دادن آنهاست.

۲. از الوار برای ایجاد پایه ای استفاده کنید که پلی ودد را از زمین دور نگه دارد. رطوبت می تواند از طریق زمین نفوذ کند و باعث پوسیدگی پلی ودد شود. می توانید از هر اندازه چوبی که دارید استفاده کنید، به شرطی که چارچوبی ایجاد کند که به اندازه کافی بزرگ باشد که پلی ودد را در خود جای دهد.

الوار خود را در حدود۰.۶۱ متر از هم فاصله دهید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی تکیه گاه می شود که آویزان نشود.

۳. اگر فضای کف ندارید، پلی ودد  را در بالای سر خود نگهداری کنید. اگر می خواهید پلی ودد خود را صاف نگه دارید اما فضای کافی روی زمین ندارید، می توانید یک قفسه بر روی سقف انباری یا پارکینگ  خود نصب کنید. این کار پلی ودد را از سر راه شما دور نگه می دارد و در عین حال از تاب برداشتن آن محافظت می کند.

اکثر تیرهای سقفی می توانند با خیال راحت حدود ۷۳ کیلوگرم را تحمل کنند. این بدان معناست که شما می توانید با خیال راحت ۳ ورق پلی ودد۱.۳ سانتی متر یا ۲ ورق که ۱.۶ سانتی متر ضخامت دارند، نگهداری کنید.

نگهداری عمودی از پلی ودد

  1. اگر می توانید پلی ودد را به دیوار داخلی تکیه دهید. ساده ترین راه برای نگهداری پلی ودد به صورت عمودی تکیه دادن آن به دیوار است. با این حال، این می تواند منجر به خم شدن یا تاب برداشتن پلی ودد شود، بنابراین برای نگهداری طولانی مدت توصیه نمی شود.

اگر پلی ودد را روی دیوار بیرونی تکیه می دهید، رطوبت ممکن است از دیوار عبور کند و باعث شود که چوب سریعتر تاب برداشته شود.

۲. چندین ورق پلی ودد را باتسمه های ضامن دار محکم کنید.

اگر چند ورق پلی ودد دارید که به صورت عمودی قرار دارند  می‌توانید با محکم کردن ورق‌ها در بالا، وسط و پایین به هم با تسمه‌های برزنتی  از تاب برداشتن آن‌ها جلوگیری کنید.

۳. یک قفسه برای نگهداری پلی ودد به صورت عمودی  بسازید.

می توانید با ایجاد یک قاب ۱.۲ در ۲.۴ متر از چوب، یک قفسه  بسازید. یک تیر تکیه گاه در هر انتهای قفسه و یکی در وسط قرار دهید تا پلی ودد را در جای خود نگه دارد. یک تکه پلی ودد ضایعاتی را به پایین قفسه وصل کنید تا   از نفوذ رطوبت از طریق کف محافظت کند.
شما می توانید انتخاب کنید که پلی ودد را در انتهای آن قرار دهید یا آن را در کنار خود قرار دهید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که قفسه را به دیوار نصب کنید یا چرخ‌هایی را به پایین وصل کنید تا بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید.

گذاشتن یک نظر