پلی ودد می تواند بسیار سفت باشد  و برش آن دشوار باشد، به خصوص اگر ابزار مناسبی نداشته باشید. شما می توانید پلی ودد  را با اره مدور یا اره رومیزی به راحتی برش دهید.

  1. برش پلی ودد با اره مدور

نوع مناسب تیغه را انتخاب کنید. برای برش صاف روی ورق پلی ودد باید تیغه مناسبی داشته باشید. به دنبال تیغه‌ای با تعداد دندانه های زیاد باشید.تیغه ها در اندازه های مختلف هستند، بنابراین مطمئن شوید که تیغه ای را تهیه می کنید که مناسب اره مدور شما باشد.
۲. تیغه اره را روی عمق مناسب قرار دهید.

قبل از برش پلی ودد، تیغه اره خود را در عمق مناسب تنظیم کنید. اگر تیغه شما بیش از حد عمیق باشد، تیغه اضافی زیادی را از داخل ورق می‌کشید. اگر تیغه‌تان خیلی کم‌عمق است، این خطر را دارید که تا آخر ورق را نبرید.
می خواهید اره شما حدود ۰.۶ سانتی متر زیر ورق باشد. اگر یک ورق پلی ودد را با ضخامت ۰.۷ سانتی مترمی برید، تیغه خود را روی ۲.۵ سانتی متر عمق قرار دهید.

۳. با اره پلی ودد را برش دهید. هنگام استفاده از اره دایره ای، پلی ودد را روی سطح برش با رو به پایین قرار دهید.

دندانه های تیغه از زیر وارد ورق شده و از بالا خارج می شوند. هنگامی که دندانه ها خارج می شوند، ممکن است باعث خرد شدن دندانه ها شوند.

۴. خط برش خود را علامت بزنید.

از یک لبه مستقیم برای علامت گذاری خط خود استفاده کنید. با دقت اندازه گیری کنید و مطمئن شوید که خط برش مربع با لبه پلی ودد است.
برای برش صاف تر، خط خود را آزمایش دهید. قبل از برش، از یک چاقوی کاربردی برای تست  خط خود استفاده کنید. ممکن است مجبور شوید چند بار چاقوی خود را روی خط بکشید تا به طور کامل برش را انجام گیرد.

۵. برای برش از دفترچه راهنما استفاده کنید.

عرض صفحه پایه اره  را در نظر بگیرید. راهنمای خود را طوری تنظیم کنید که کف پلی ودد محکم در برابر راهنما قرار گیرد و تیغه آن در راستای علامت برش شما باشد.

۶. برش خود را انجام دهید اره خود را با راهنمای خود ردیف کنید و مطمئن شوید که تیغه روی علامت برش شما قرار دارد.

اره خود را روشن کنید و در امتداد راهنمای خود قرار دهید. مراقب باشید که برش خود را تا حد امکان صاف کنید.استفاده از اره خطرناک است. همیشه از عینک ایمنی استفاده کنید و انگشتان خود را از تیغه دور نگه دارید.

گذاشتن یک نظر